donderdag 2 januari 2014

Serie | The Blacklist




Ik vertelde al eerder over mijn vaste televisieserie: Castle. Nu is er sinds kort eentje bijgekomen! The Blacklist! Ik ben benieuwd naar wie nog meer naar deze serie kijkt aangezien ik nog niet veel mensen heb gevonden die dit een leuke serie vinden. Je zal misschien wel merken dat dit alweer een politiereeks is, maar dat zijn nu eenmaal mijn all-time favorieten! 



De serie draait om Raymond “Red” Reddington (James Spader), een criminal mastermind die al jaren hoog op de FBI’s most wanted list staat. Op de eerste werkdag van FBI-profiler Elisabeth Keen (Megan Boone) wandelt Reddington het FBI-gebouw in Washington binnen en geeft zich vrijwillig over. Hij laat zich arresteren onder één voorwaarde: hij spreekt alleen met agente Keen. Reddington zegt unieke informatie te hebben over de grootste criminelen op aarde – zelfs over hen die dood gewaand werden.

De serie is 12+, maar alsnog niet geschikt voor de gevoelige kijker. Alles wordt subtiel aangebracht, maar alsnog met details waarvan je zou kunnen kokhalzen. Ergens kan ik dat wel hebben. De serie is naar mijn mening de origineelste die ik ken. Het heeft niets weg van andere Amerikaanse politiereeksen en ik volg er genoeg om dat te weten. Mijn favoriet blijft Castle, maar deze komt gevaarlijk dicht in de buurt.


De acteurs kende ik niet, maar ik waardeer ze heel erg! Vooral James Spader. Het spelen van een psyghopaat lijkt mij niet echt makkelijk, maar hij vertolkt zijn rol alsof hij écht mentale problemen heeft. Over Megan Boone zijn de meningen verdeelt, maar ik vind haar zeker geen slechte actrice. 

Te vinden op de TV-zender VIER - Zondag om 20.25
Te vinden op TV-zender RTL4 - Vanaf 6 januari

Ik ben serieus fan van deze reeks! Laat me weten of jij deze serie kent en wat je er van vindt! Ik ben benieuwd!




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen