woensdag 18 december 2013

BeautyTense bestaat 1 jaar!


Hoeraaaaaaaaaa! BeautyTense bestaat vandaag om precies te zijn 1 jaar! Ik kan niet geloven dat ik dit al één jaar doe. Zo lang lijkt het ook helemaal niet! Ik herinner me nog als de dag van gisteren hoe ik het honderdste artikel online zette, hoe ik voor het eerst aan de slag ging met Blogger, etc. Ik herinner me alles nog alsof het pas vorige week is gebeurd! Ongelofelijk... Ik hoop serieus dat ik dit nog lang mag blijven doen, want mede door jullie komt het dat ik dit al een jaar lang volhoud. Ik ben niet van plan om hier een ontzettend emotioneel bedankings artikeltje van te maken, maar ik ben doodserieus als ik zeg: Bedankt. Bedankt dat jullie al een jaar mijn site bezoeken, lieve reacties achter laten en leuke mailtjes sturen. Zonder dat alles bestond BeautyTense waarschijnlijk niet meer. Dit begon ooit als een grapje. "Laat ik eens een blog beginnen en make-up gebruiken." Nu is het mijn hobby en ik ben 100% eerlijk met jullie als ik zeg mijn grootste. 

Hieronder kun je het verhaal lezen van hoe het allemaal begon. Je kan dit herlezen wanneer je maar wilt, want hij staat ook bovenaan het balkje bij 'Blog' en 'Contacten'.

Zoals overal, in fabrieken, warenhuizen, op site's en dus ook op blogs is er iemand die een oogje in het zeil houd, hier ben ik dat. Fran, een dertien-jarig meisje dat dol is op ontdekken en spanning. Geboren en getogen in België. Ik ken wel een paar vlaamse beauty bloggers maar het zijn er weinig, man! Aangezien ik fotograferen, schrijven en filmpjes maken heel interessant vind wilde ik dit eens proberen, je leert veel bij en ontdekt nieuwe dingen. Het fascinerende aan bloggen is ook dat je zelf doet en plaatst wat je wilt. Ik richt me nu tot een bepaald onderwerp namelijk 'beauty'. Maar er zijn veel mensen die zich niet op een bepaalde categorie zetten en gewoon random artiekelen plaatsen. Ikzelf ben begonnen met make-up toen ik elf was. Nog niet zo lang geleden dus. Ik wist wat een mascara was en was zó trots op mezelf toen ik m'n eerste kocht. Ik droeg hem op kerstavond en wauw, wat was ik trots. Maar toen... Ik ging op reis en mijn mama had allerlei leuke beauty spulletjes mee, heel gaaf. Ik zat daar maar zielig met mijn mascara en blush die ik gebruikte als oogschaduw. Ik was zo enorm jaloers op haar mooie looks, ik vind dat mijn mama er altijd heel knap uitziet als ze make-up op heeft (ook zonder, uiterraard). Ik wilde er ook zo uitzien en nam haar zwarte oogpotlood. Ik vroeg of ik het mocht gebruiken en aan haar gezicht was af te leiden dat ze daar niet helemaal mee akkoord was. Mijn papa zei ook meteen dat ik er nog te jong voor was dus ik gaf het op en legde het potlood terug. Jammer dat ik dat vond! Wat later tijdens die zelfde vakantie nam ik het oogpotlood weer en zette zomaar een zacht, onschuldig lijntje. Ik toonde mijn creatie aan mijn mama en die zei dat het wel meeviel en dat ik het voor die avond wel mocht ophouden. De volgende dag nam ik het weer en droeg ik het weer enzovoort, ik heb dat potlood toen zowat de hele vakantie gedragen. Ik heb het trouwens nog steeds! Zo ben ik meerdere dingen gaan gebruiken. Kwasten, lipgloss, lippenstift,... Ik vond het leuk om er mee te spelen en me dan op te maken en dat aan mijn ouders te laten zien. Hun positieve commentaar deed mij glunderen en dat zette me aan om meerdere looks te maken. Toen, weer wat later ontdekte ik de filmpjes. De filmpjes waarin men liet zien wat meiden meedragen in hun tas. Ik keek het. En het werd mijn favoriete YouTube filmpje. Eerst had ik niet door dat het werd gemaakt door beautybloggers en ik keek ook niet naar de beschrijving. Op een dag deed ik dat wel. Er stond een of andere link naar een site en ik klikte erop. Ik zag allerlei artikelen en nog meer video's. Ik vond het interessant en bekeek de site meerdere malen in de week. Zo is mijn 'liefde' nog meer gegroeid. Het duurde een hele tijd voor ik door had wat het nut was van een poeder of een primer, maar met wat zoeken ben ik er achter gekomen! Ik vond het heel interessant om beauty artikelen te lezen en wilde er ook zelf over schrijven. Dat begon ik te doen. In het begin trok het echt geen mensen en ik wilde het bijna opgeven tot een vriendin van mij een reactie achter liet. Ik was gelukkig!  En zo ben ik meer beginnen schrijven en professioneler met make- up beginnen omgaan.

EDIT: Dit stukje is geschreven toen ik twaalf was, ik heb alleen mijn leeftijd aangepast. Voor de rest ziet het er net zo uit als een jaar geleden.

Nog veel plezier op BeautyTense en hopelijk mag ik dit artikel volgend jaar nog een keer schrijven.

Liefs,
Fran Vansteenkiste, al 1 jaar eigenaresse van BeautyTense.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen