zondag 3 november 2013

Hoe lak ik mijn nagels netjes?



Ik krijg vaak de vraag: 'Hoe lak je de nagels van het hand waar je mee schrijf?'. Ik heb er nooit echt een antwoord op kunnen geven, nu trouwens nog steeds niet. Net zoals je niet kan schrijven met links als je rechtshandig bent, kan je ook een stuk moeilijk je nagels lakken met links. In deze blogpost geef ik jullie wat trucjes mee en laat ik zien hoe ik netjes mijn nageltjes lak!


Stap 1: Ik doe het niet elke keer als ik mijn nagels lak maar, toch regelmatig natuurlijk! Mijn nagels knippen. Ik vind het veel netter staan als je mooi, netjes geknipte nageltjes hebt dan dat je over straat loop met nagels die al maanden niet zijn geknipt. Ik zou je nooit aanraden om een nagel te laten groeien! Als je lange nagels wilt, koop je nepnagels! 

Stap 2: Hierna vijl ik mijn nagels. Als ik verschrikkelijk veel zin heb in vijlen gebruik ik een buffervijltje, anders red ik me met een gewone mini vijl van de H&M! Eerlijk gezegd grijp ik vaker naar het tweede. Ik háát nagels vijlen! Brrr...

Stap 3: Nu is het tijd om iets van een verzorgende crème aan te brengen! Ik gebruik een handcrème van Vichy om mijn handen lekker te verzorgen. Ik ga hiermee ook gewoon over mijn nagelriemen. Volgens mij kan dat geen kwaad.

Stap 4: Nu stappen we over naar het delicate deeltje. Het lakken! Ik start met een base-coat van Kruidvat. Hiervan breng ik één laagje aan. Niet te dik, niet te dun.

Stap 5: Nu gaan we lakken! Ik vind het vaak het mooist al een nagel minimaal twee laagjes nagellak bevat. Dan zie je sowieso geen stukjes nagel meer (als je lakje dekkend is). Als je een prachtige finish wil, kan je gaan voor nog een derde laagje. Eigenlijk is mijn manier te simpel voor woorden! In het onderstaande filmpje laat ik je zien hoe in enkele seconden mijn nagels een leuk kleurtje heeft!


Stap 6: Eindigen met een top-coat van Catrice! Zo krijgen je nagels een mooie glans en blijft de nagellak langer zitten! 

Mijn tips om je 'schrijfhand' netjes te lakken:
  • Start eventueel met dit hand. Zo ben je zeker dat je de nagellak van de nagels van je andere hand niet beschadigd. Als je niet wil starten met je 'schrijfhand' te lakken kan je beter wachten tot de nagellak van je andere hand helemaal droog is.
  • Wees geduldig! Het zou gerust kunnen dat een nagel compleet mislukt. Werk eest netjes de rest verder af en vraag dan eventueel aan een familielid of een vriendin om de nagellak van de mislukte nagel eraf te halen. Je kan het ook altijd zelf doen!
  • Ook belangrijk: Wees geconcentreerd. Ga je nagels niet lakken als je moet oppassen op je zusje van drie!

Dat waren mijn tips om je 'schrijfhand' netjes te lakken en mijn nagelroutine! Hopelijk hebben jullie er wat van opgestoken. 

Heb jij nog tips?


2 opmerkingen: