zaterdag 13 april 2013

Shoplog- Marrakech

Vandaag heb ik voor jullie de dingetjes die ik heb geshopt uit Marokko! Het zijn voornamelijk kleine souvenirtjes maar ik vond het toch leuk om het jullie allemaal even te laten zien. Veel plezier!



Laten we beginnen met de souvenirtjes. Ik was totaal niet van plan om iets te kopen maar een souvenir kan er altijd wel van af. Je hebt in Marrakech zelf tientallen kraampjes met dit soort kleine pruts dingen.

Dit is het eerste dat we meedroegen in onze tas. Drie simpele gevlochten bandjes die je daar écht overal vind. Voor 5 dirham per stuk! Dat is een grote 50 cent. 

Daarna kwamen we langs een winkeltje dat deze leuke goodies verkocht. Hoe cute? Kleine, toppige slofjes sleutelhangers. Ze hebben een naam, maar het lukt me maar niet om die op te slaan in mijn hersenen.  

Op het deel waar je normaal je voet in hoort te schuiven staat 'Maroc', het Frans voor Marokko dus.

Als laatste zagen we dit coole ding. Is dit tegenwoordig hip? Je ziet ze echt overal! Daar, maar ook in België zie ik ze dikwijls voorbij zweven. Deze tas koste ons maar 150 dirham oftewel 15 euro! Men zegt dat je in Marokko altijd 30% van de normale prijs moet aftrekken, dat is ons hier erg goed gelukt want de tas kwam van 25 euro.


Dat waren mijn Marrokaanse aankopen. Niks speciaals, maar nu heb je altijd een stukje Marokko in je huis. Gaaf toch?






1 opmerking: