vrijdag 8 februari 2013

DIY: Nagellak potje maken


Ik heb het idee 'n beetje gejat van Masha van beautygloss.nl maar, ik wilde dit trucje ook even met jullie delen. Het gaat erom dat je zelf je nagellak remover potje maakt. Bourjois heeft het, sephora heeft het en kruidvat had het ook een moment maar nu vind ik ze niet meer terug in de schappen. En die van sephora en bourjois zijn best wel prijzig dus vandaar deze budget oplossing.

Je hebt absoluut niet veel nodig bij deze DIY. Alleen wat huishoudsponsen (die waar je ma de afwas mee doet). Ze zijn in de Action te verkrijgen voor één euro nog wat. Dan heb je ook nog nagellak remover nodig, ik heb zo'n grote fles van kruidvat. Dan ook nog een potje dat helemaal schoon is. En een schaar. 
Eerst neem je de sponsen. Daarvan knip je de ruwe kant af, bij de van de Action is er niet echt een ruwe kant maar hier knip ik het witte deel eraf. Het geen wat je overhoud is echt het sponsige. Je kan de ruwe kant eraf halen door wat knipjes te maken en het er dan zo af te trekken. Bij die van de Action gaat dat zonder knipjes.
Dan plooi je het sponje over en maak je er nog een klein knipje in. Dan doe je hetzelfde maar nu plooi je het over langs de andere kant. Nu zorg je voor een opening waar je later met je vinger in kan.
Tadaa, perfect gepast voor je vinger. Nu ga je dit sponsje met de knipjes in het potje proppen. Merk je dat je te veel hebt? Dan kan je altijd een stukje van je sponsje knippen. Het hangt ook allemaal af van de grote van je potje. Zorg wel dat je het 'gat' dat je hebt gemaakt niet weggeknipt word.
Nu bekom je dit. Ik had het al een keer eerder gemaakt van daar de andere kleur.
Dan nu.. De ultieme test!
Et voila! Geen spoortje nagelak meer te zien en nee, ik heb niet stiekem enkele wattestokkjes gebruikt. Gewoon de vinger er in en draaien. 

Handig toch?














Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen